タバコは工学的に最も巧妙に仕組まれた商品
Tobacco on sale in Thailand.
Tobacco is the sophisticated and engineered highly addictive products.
A lot of people are under the misimpression that a cigarette is a piece
of paper with some tobacco stuck
in it, and a filter at the end," says Erika Sward, the American Lung
Association's national advocacy director.
"In reality, this is one of the most sophisticated and engineered
products on the market. The tobacco
companies have manipulated everything."
That includes, Sward says, the size of the particle a smoker inhales, adjusted
so that it delivers
"the rush of nicotine that they are craving." The industry used
consumer feedback to manipulate even
the color of ashes that appear in an ashtray: After determining that dark
ashes were a turnoff, it took
measures to lighten them.
These illusions are among the reasons why, after decades of trying to get
Americans to stop smoking by
warning them of the dire health consequences, millions of people still do. Worse, about 1,100 teenagers
a day become "regular" smokers, Sward says.
Source: Marie Cocco, Washington Post. Mainichi News,Japan, August 1, 2009.
Brazil's third and current batch of graphic images, mandatory on all cigarette
packs.
タバコは工学的に最も巧妙に仕組まれた商品
多くの人々はタバコは先にフィルターがついて、中にタバコの葉の成分が入っている商品だと間違って
認識している。しかし、実際は市場に出回っている商品の中でもタバコは工学的に最も巧みに仕組まれた
製品である。タバコ1本のなかにはあらゆる欺瞞が組み入れられている。そう語っているのは米国肺協会
広報部のスワード・エリカ部長である。喫煙者がタバコを吸ったその瞬間からその人がさらにニコチンを
吸い込みたくなるように調合されている。タバコ会社はタバコの吸い殻の色にまでも気を配っている。
たとえ灰皿を取り除き、禁煙しようとしても、その直後には再びタバコに火をつけている。こうした
幻覚は今まで極めて長期にわたって恐ろしい喫煙者の結末を警告しているにも関わらず何百万人もの
人々が喫煙を続け、10代の若者が次々と喫煙常習者になっている。
タバコは工学的に最も巧妙に仕組まれた商品
2009年12月執筆 医学博士 宮本順伯
★This Web site is link-free.
The article was written in December 2009.
by Junhaku Miyamoto, M.D., PhD.
Copyright(C) 2009 Junhaku Miyamoto, All rights reserved.