India, The country with the social and econimic confusion
インド:テロに脅え貧困にあえぐ人口大国



India

India, officially the Republic of India, is the second most populous country. Total population in India
is estimated to be about 1,200,000,000. Many people are forced to endorse the lowest destitute life.


The sunrise in New Dehli

(L) A destitute family lives near the Conaught Circus, the center of New Dehli
(R) A woman who sells fruits on a footpath of Janpath street, New Dehli

Janpath market in New Dehli, where there are street hawkers and handicraft bazaars.

(L) Street people, the persons whose life is always on the road
This photography was taken in the area of Connaght Place, the center of New Dehli.
(R) A street of Chandni Chowk, Old Dehli

A street of Chandni Chowk, Old Dehli

(L) A boy selling fruit on a cart at the road of Chandni Chowk, Old Dehli
(R) Many auto-rickshaw and bikes force their way in, at the front of the Lal Qila, Delhi.
In India, a priority is given to bus, car, auto-rickshaw, but not to pedestrian.

A food shop and rickshaw on the Bangla Sahib Road, New Dehli

Persons live in a street and praying Hindu god, seen at Bangla Sahib Road, New Dehli.
All pictures were taken in March 2010.


Auto rickshaw


(L) Rickshaw vehicles at the Old Dehli
(R) The origin of a rickshaw came from the word of Japanese Jinrikisha (1897).


An auto rickshaw or three-wheeler (touku-touku, trishaw ) is a motor vehicle and a mode of transport
for hire. It is a motorized version of the traditional rickshaw, a small two-wheeled cart operated by
a single individual, and is a 3-wheeled cabin cycle. Auto rickshaws can be found in many Asian
countries such as Bangladesh, Cambodia, India, Laos, Pakistan, Sri Lanka and Thailand.


アジアの大国、インド。総人口は12億人に迫る。首都のニューデリーも裕福な階層は、ほんの一握りで、貧富の差は
大きく、多数の極貧の人々の生活が目に映る。

インドでは空港到着時以来、あまりの汚さ、人々の貧しさに驚きの連続であった。ニューデリー市の中心は放射道路を
リング状に束ねている環状道路、コンノート・サークルに囲まれたコンノート・プレイスであるが、小さな公園の他は
土砂の飛び散る荒れ地といつ終わるか分からない建設現場だけであった。世界のどの都市でも見られる中心的な建物、
商店街などがない。オートリクシャに案内されたコンノート・プレイスの近くのインド政府公認と称する
(そうではないのは間違いない)店舗の裏は廃墟のようなビルに貧しい人々が生活していた。有名なジャンパス通り
でも足を踏み入れるのを躊躇するような商店が立ち並び、歩道の上には果物などを売る露天商が品物を並べている。

オールド・デリーでも崩れそうな店舗の上にも小屋が建て増しされ多くの人が居住している。すべての人々が必至に
なってその日その日の糧を求めてそこにいるとの印象を受けた。

短距離を移動するにはオート・リクシャーと呼ばれる三輪タクシーが便利である。料金は交渉次第で、50ルビーから
200ルビー程度を考えておいたらよい。荒い運転をするものもいるので、振り落とされないようにしっかりと最寄りの
鉄棒につかまっている必要がある。たとえ事故を起こしても補償されることはないだろう。タクシーはよほど警戒し
ないと、法外な値段を請求されたり、とんでもないところに連れて行かれたりすることがある。最初にデリー空港に
着いたときは、1,900ルピーと割高でも必ずホテル手配のハイヤーを利用するのが安全だ。翌日以降は筆者も利用した
が、次のタクシー業者に電話するとよいだろう。

Hotel Taxi Services * Mobile 9868921305

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インド:テロに脅え貧困にあえぐ人口大国

2010年3月執筆 医学博士 宮本順伯
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The article was written and photographs were taken in March 2010,
by Junhaku Miyamoto, M.D.,PhD..

Copyright(C) 2010 Junhaku Miyamoto, All rights reserved.




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