Indian Railways
The New Dehli Railway Station
Indian Railways, abbreviated as IR, is the state-owned railway company
of India, which owns and operates
most of the country's rail transport. It is overseen by the Ministry of
Railways of the Government of India.
Indian Railways has one of the largest and busiest rail networks in the
world, transporting 20 million
passengers and more than 2 million tonnes of freight daily, with about
1.6 million employees. The railways
traverse the length and breadth of the country, covering 6,909 stations
over a total route length of more
than 63,327 kms. As to rolling stock, IR owns over 200,000 (freight)
wagons, 50,000 coaches and 8,000
locomotives. Railways were introduced to India in 1853. By 1947, the year
of India's independence, there
were 42 rail systems. In 1951 the systems were nationalized as one unit,
becoming one of the largest
networks in the world. IR operates both long distance and suburban rail
systems on a multi-gauge network
of the broad, metre and narrow gauges.
Source: Wikipedia
A ticket office of the New Dehli station
A plateform of the New Dehli Rail Station
(L) A plateform of the New Dehli Rail Station (R) No smoking red sign board
hanged from the plateform roof
(L) Indian passengers chatting at a plateform of the New Dehli Rail Station
(M) (R) A train window with an iron bar
A train window with an iron bar at the New Dehli Rail Station
Plate forms and ticket offices at the New Dehli Rail Station
(L) A front view of the Dehli Rail Station (R) The main hall of the Dehli
Rail Station
A lot of people are lying down on the concrete floor of the station building.
The fastest morning train from Delhi to Agra is the 2002 Bhopal Shatabdi.
It departs New Delhi Railway
Station at 6.15 a.m. and arrives at Agra at 8.12 a.m. The ticket price
of the 1AC (first class, seated,
air-conditioned) train is about 700 rupees, if you obtain it at the Indian
Railway-approved ticket office.
(L) (M) Bhopal Shatabadi express train is entering into the plateform of
New Dehli Station.
(R) The express train is ready for passenger boarding.
(L) A conductor is checking a rail ticket. (M) A man delivering a breakfast
(R) A food and mineral water served in the Bhopal Shatabdi Express
(L) The inside scene of the train (M)(R) An early morning scene along the
railway
The sunrise viewed from the express train to Agra.
(L) Bhopal Shatabdi (A.C. Chair Car ) at the Agra Railway Station
(R) A fruit cart on the plateform of Agra Station
(L) People are waiting for the next train at a plateform of Agra Railway
Station.
(R) Rail tracks at the Agra Station
(L) A locomotive of Indian Railways (R) A train window with an iron bar
All train windows are locked with an iron bar, to prevent a passenger to
steal ride a train.
A food sales man does business through the space between an iron bar.
(L) The center of this train was designated for ladies.
(R) A fruit cart on the plateform of Agra Station
インド鉄道は1853年に開業以来150年以上の歴史がある。年間、延べ58億人が利用しているとされ、総延長
62,000キロの大鉄道網を誇っている。しかし、その質となると世界でも最低の水準で、極貧の社会をそのまま
映している。薄暗いデリー鉄道駅のホールにはたくさんの人々が粗末な服装のまま横たわっていた。昼間でも
不気味な雰囲気に一刻でも早く離れたい衝動に襲われ急いで駅を後にした。
現在はニューデリー駅がその中心となっているようだが、ここの切符発売所も駅のホームも、多様の乗客に
埋もれて、他国では見られないような異様な光景を示していた。車両を清掃した形跡はほとんどなく、窓ガラス
はくもりガラスのようだ。多くの車両の窓には鐵の棒が渡され、一見囚人か動物の輸送に使われているかの
ように見えた。日本ではすでに消滅したが、アグラ駅ホームではたくさんの売り子が働いており、食べ物を、
棒と棒との間から乗客に品物を渡していた。列車の運行表示などネット化されたといっても、それはごく
限られた範囲で、全てがアナログの世界である。
ニューデリーでは地下、高架鉄道、デリー・メトロの建設によりニュデリー近郊インド鉄道の混雑はかなり
解消されている模様だ。2010年3月に放映されたNHK番組「爆走都市、ムンバイ」によると、ムンバイの
人口増加度はものすごく、2020年に世界最大の都市となると言われる。現在でも通勤列車の混雑はとても
すさまじく、真偽のほどは分からないが、毎日、13人の鉄道での死者が出ていると報じている。インドで
あるからこそ、そうした現実も許容できるのだろう。
インドでは日常茶飯事に外国人旅行客相手のいかさまが横行している。筆者はニューデリからアグラまで最速と
いわれる急行列車に乗ったが正規の鉄道料金の他に外国人加算なるものを徴収された。明らかにペテンとは
分かっていたが「払わないなら列車を降りろ」と迫られ、言い値の半分以下に値切った上、やむなく支払った。
インドではある程度の不明瞭なお金を落とさねば、スムースに観光を続けることは難しいとの印象だ。
All railway trains should be completely smoke -free.
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人間を貨物のように輸送するインド国鉄
2010年3月執筆 医学博士 宮本順伯
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The article was written and photographs were taken in March 2010,
by Junhaku miyamoto, M.D., PhD..
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