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JR Japan Railway Companies





The Japan Railways Group, more commonly known as JR Group JR, consists of seven that took over most
of the assets and operations of the government-owned Japanese National Railways on April 1, 1987.
Most of the liability of the JNR was assumed by the JNR Settlement Corporation. The JR Group lies at the
heart of Japan's railway network, operating a large proportion of intercity rail services, including
Shinkansen, high-speed rail lines, and commuter rail service. Despite JR East, JR Central, JR West and
JR Kyushu now having full private ownerships; as if none of the JR Group company's third sector former
JR lines, is part of them, since they are successors of Japanese National Railways. JR Hokkaido, JR Shikoku
and JR Freight are still governed by Act for the Passenger Railway Companies and Japan Freight Railway
Company. Maps almost always denoted JR and private railways differently, as does JR itself.

JR(ジェイアール、Japan Railways 日本国有鉄道(国鉄)分割民営化により発足した、海道旅客鉄道(JR北海道)
東日本旅客鉄道(JR東日本)東海旅客鉄道(JR東海)西日本旅客鉄道(JR西日本)四国旅客鉄道(JR四国)
九州旅客鉄道(JR九州)日本貨物鉄道(JR貨物)、以上の鉄道事業者を中心とした企業群の総称である。また、
企業群における個別の会社に対する略称, JR東日本などとしても用いられる。1987年(昭和62年)4月1日に、
国鉄から地域または分野別に事業を継承した法人で構成されている。

JR Hokkaido Smoking is prohibited.
JR East Smoking is prohibited.
JR Tokai
JR West Rail Star(全車禁煙:2012年廃止)
Jr Shikoku Smoking is prohibited.
Jr Kyushu

人口減と危機に瀕する鉄道経営
  コロナウイルス感染拡大で大幅減収の鉄道各社

Suica

 
成田空港ー東京都市圏間鉄道

Narita Airport - Tokyo Railway services

All non-smoking Tokyo-Aomori bullet train 'Hayabusa' debuted in March 2011.
Maximum speed is 320 kms/H, the same level of France's TGV, the world fastest train.

JR東日本・高速列車・時速320KM/H

All non-smoking Tokyo-Akita bullet train 'Super-Komachi' debuted in March 2013.
JR東日本・秋田新幹線高速列車

Hayabusa, the new 300 km/h shinkansen train operated by East Japan Railway Company

JR東日本の受動喫煙対応
East Japan Railway Company movements towards a smokefree rail trip
JR 東海
All Shinkansen trains run between Tokyo and Hakata, via Osaka, have enclosed smoking rooms.
・・・JR Tokai and JR West

The smoking room in the train infringes the health of the passengers.”


JR禁煙車両の分析結果およびコメント
2002年禁煙・喫煙車両に関するJRのアンケート回答
2003年現在のJRに於ける禁煙車構成と禁煙化達成率

2005年禁煙・喫煙車両に関するJRの方針
2006年禁煙・喫煙車両に関するJRの方針  
2007年禁煙・喫煙車両に関するJR・私鉄の方針  
東京駅新幹線ホームに見るJR2社の受動喫煙対応
JR東海・JR西日本 N700系新幹線喫煙室

国内鉄道・海外鉄道レンタカーを利用した旅


JR Japan Railway 禁煙席ネット主宰 日本タバコフリー学会顧問 医学博士 宮本順伯
The article was written in July 2007, and last revised in April, 2021, by Junhaku Miyamoto, M.D., PhD.






JR東日本・時速320キロ、全車禁煙のはやぶさ
Tokyo-Aomori bullet train 'Hayabusa' debuted in March 2011.



Special Note  英語表示 In English

 Russia unduly occupies our Northern Territories of Japan.
 全室禁煙ホテル(日本全国)
 世界の鉄道車内は完全禁煙
 レストラン、カフェ、鉄道の全面禁煙はオリンピック開催の前提条件
 受動喫煙防止でWHOが各国政府に屋内全面禁煙の法制化を勧告

 コロナウィルスとの戦い

筆者の主張サイト

 テレビ小窓の人物表示をやめよ    朝日新聞 私の視点 「受動喫煙防止法を制定せよ」   南千島、北方4島は日本固有の領土
 生活基盤と自然とを調和させた未来を   警告 :節税賃貸住宅が乱立   戦争犯罪者と戦争犠牲者とを合祀している靖国神社
 毎日新聞闘論 「サマータイム」・経団連の導入根拠に反論    猫でも分かる「騙し」のサマータイム 
 朝日新聞論壇 「サマータイムは迷惑千万」


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